Jakie korzyści jest w stanie przynieść pozycjonowanie long tail?

Content Marketing - PressContent

Pozycjonowanie long tail

W procesie pozycjonowania stron internetowych wykorzystywane są różne metody. Właściwie dopasowane do potrzeb strony internetowej pozwalają uzyskać zgodne z oczekiwaniami efekty. Jednym ze sposobów budowania pozycji witryny jest long tail pozycjonowanie. Wykorzystuje się przy niej sprecyzowane frazy, które są dłuższe, niż przy standardowych działaniach. W ten sposób, jeśli chodzi o long tail pozycjonowanie pozwala ograniczyć konieczność konkurowania o bardzo popularne słowa kluczowe. Takie wymagają zainwestowania znacznie większych środków finansowych. Zatem pozycjonowanie long tail to rozwiązanie również dla firm, czy właścicieli firm, którzy dysponują nieco mniejszym budżetem.

Dlaczego pozycjonowanie long tail ma coraz większe znaczenie


Coraz większa liczba użytkowników Internetu jest obyta z wyszukiwarkami. W ten sposób poszukują oni bardzo dokładnych wyników wyszukiwania. Dla uzyskania takich wpisują dokładne hasła zwane long tail. Takie, długie frazy mogą składać się nawet z kilku słów. Zatem uzyskanie wysokich pozycji na takie wyszukiwania poprzez pozycjonowanie long tail, bywa sposobem na pozyskanie większej liczby potencjalnych klientów. Za pozyskanie odpowiednich pozycji w wynikach wyszukiwania na dłuższe frazy odpowiada pozycjonowanie szerokie.

Jest to metoda pozycjonowania, która jest wykorzystywana dla:

  • całych witryn internetowych,
  • konkretnych produktów.

Odpowiednio przeprowadzone pozycjonowanie long tail bywa skuteczne szczególnie przy promowaniu wybranych modeli produktów. Internauci przy poszukiwaniu wybranych produktów najczęściej wpisują dokładne nazwy. Z tego powodu działania long tail mogą okazać się bardzo skuteczne.

Jakie są korzyści z pozycjonowanie szerokie dla produktów?

Załóż konto

Największe korzyści pozycjonowanie long tail jest w stanie przynieść sklepom internetowym. W nich sprzedaje się wyroby, które mają określone właściwości czy pochodzą od konkretnych produktów. Pozwala to stworzyć dłuższe frazy kluczowe, na które będzie realizowane pozycjonowanie szerokie. W ten sposób klienci, którzy poszukują konkretnego produktu, będą w stanie trafić z wyników wyszukiwania na stronę sklepu internetowego.

Wykorzystując long tail pozycjonowanie pozwala promować produkt:

  • > mający określoną pojemność, wymiary,
  • > pochodzący od wybranego producenta,
  • > cechujący się specyficzną nazwą.

Przy takich wyrobach Internauci bardzo często wpisują bardzo szczegółowe opisy w wyszukiwarki. Wówczas pozycjonowanie long tail sprawia, że w wynikach organicznych na takie hasło pojawi się promowana podstrona wybranego produktu.

Jak niszowe frazy long tail zapewnią doskonałe wyniki sprzedażowe?

Bardzo ważne jest, aby pozycjonowanie long tail zapewniało pozyskanie odbiorców dla strony internetowej. Równocześnie korzystne jest, gdy do sklepu trafią zainteresowani klienci. Niszowe frazy, na które realizowane jest long tail pozycjonowanie, mogą zapewnić efektywniejsze pozyskiwanie nabywców. Klienci wpisujący szczegółowe hasło znacznie częściej są zainteresowani dokonaniem zakupu. Z tego powodu wykorzystanie w marketingu internetowym long tail może przynosić doskonałe rezultaty.

Dlaczego pozycjonowanie long tail jest korzystne finansowo?

Marketing internetowy może wymagać bardzo dużych środków finansowych. Nie każda firma jest w stanie pozwolić sobie na takie wydatki. Korzystna cena pozycjonowania long tail sprawia, że jest to rozwiązanie dla małych czy średnich firm. Na takie działanie mogą zdecydować się, także lokalne sklepy. Dla takich przedsiębiorstw można realizować zarówno pozycjonowanie lokalne, jak i też pozycjonowanie szerokie. W ten sposób wykorzystuje się bardziej niszowe frazy. Ogranicza to wydatki, które trzeba ponieść na uzyskanie wysokich wyników wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe. Dodatkowo, jeśli chodzi o pozycjonowanie long tail cena może być porównana w poszczególnych agencjach SEO. W wielu może być ona korzystniejsza. Wcale nie musi to oznaczać niższej jakości świadczonych usług. W wielu firmach cena pozycjonowania long tail będzie korzystniejsza ze względu na czasowe promocje. Dodatkowo przy zdecydowaniu się na stałe umowy można skorzystać z rabatów, które pozwalają taniej pozyskać wybrany pakiet usług.