Pozycjonowanie long tail
W procesie pozycjonowania stron internetowych wykorzystywane są różne metody. Właściwie dopasowane do potrzeb strony internetowej pozwalają uzyskać zgodne z oczekiwaniami efekty. Jednym ze sposobów budowania pozycji witryny jest long tail pozycjonowanie. Wykorzystuje się przy niej sprecyzowane frazy, które są dłuższe, niż przy standardowych działaniach. W ten sposób, jeśli chodzi o long tail pozycjonowanie pozwala ograniczyć konieczność konkurowania o bardzo popularne słowa kluczowe. Takie wymagają zainwestowania znacznie większych środków finansowych. Zatem pozycjonowanie long tail to rozwiązanie również dla firm, czy właścicieli firm, którzy dysponują nieco mniejszym budżetem.
Dlaczego pozycjonowanie long tail ma coraz większe znaczenie
Coraz większa liczba użytkowników Internetu jest obyta z wyszukiwarkami. W ten sposób poszukują oni bardzo dokładnych wyników wyszukiwania. Dla uzyskania takich wpisują dokładne hasła zwane long tail. Takie, długie frazy mogą składać się nawet z kilku słów. Zatem uzyskanie wysokich pozycji na takie wyszukiwania poprzez pozycjonowanie long tail, bywa sposobem na pozyskanie większej liczby potencjalnych klientów. Za pozyskanie odpowiednich pozycji w wynikach wyszukiwania na dłuższe frazy odpowiada pozycjonowanie szerokie.