Artykuł sponsorowany jak każda forma wypowiedzi pisemnej rządzi się pewnymi prawami i aby był dobrze napisany, powinien posiadać spójną i logiczną strukturę.
Pierwszą część powinien stanowić przyciągający uwagę i zachęcający do zapoznania się z treścią artykułu tytuł np. „ABC pozycjonowania” lub „5 skutecznych metod promocji…”.
Kolejnym element to wstęp, który ma za zadanie wprowadzenie czytelnika w tematykę oraz skrótowe przedstawienie treści, o których będzie mowa w dalszej części. W tym miejscu trzeba zaznaczyć, że wstęp jak sama nazwa wprowadza odbiorcę w temat i dlatego winien przedstawiać zagadnienia, które pojawią się w rozwinięciu i będą szczegółowo opisane. Zasadniczą (oraz najdłuższą) część powinno stanowić rozwinięcie wprowadzające nowe myśli bądź wątki w osobnych, najlepiej opatrzonych odpowiednimi nagłówkami, akapitach.
Zwieńczeniem dobrze napisanego artykułu sponsorowanego jest zakończenie, którego zadaniem jest krótkie, ale zarazem bardzo konkretne podsumowanie całości tekstu. Bardzo korzystnym zabiegiem jest wprowadzenie w zakończeniu elementu „do przemyślenia” (ang. food for thoughts) lub po prostu postawienie pytania, na które czytelnik znajdzie odpowiedź, gdy zagłębi się w temat jeszcze bardziej.