Artykuły Sponsorowane

Content Marketing - PressContent

Content Marketing

W momencie, kiedy powstał Content Marketing, niewiele osób było w stanie jednoznacznie go określić. Nawet dzisiaj wiele osób ma własną definicję, co często powoduje niedomówienia, czy znaczące różnice w pojmowaniu rozwiązania, które wykorzystujemy wszyscy. W związku z tym w tym artykule omówimy, czym dla nas jest Content Marketing, a także jakie są najczęściej wykorzystywane narzędzia.

Artykuły Sponsorowane

Jak nazwa sama wskazuje, Content Marketing jest narzędziem marketingowym, które polega na tworzeniu contentu, czyli wszelkiego typu treści. Ważne jest, aby owa treść odpowiadała na potrzeby użytkowników, czyli dostarczała im odpowiedzi na nurtujące pytania. Ponadto warto zaznaczyć, że treść może przybrać dowolną formę, jednak przyjęło się, że mówiąc „content marketing” mamy na myśli tekst.

Głównym zadaniem CM jest zatem dystrybucja wartościowych treści, które mają zdobyć zainteresowanie i wywołać zaangażowanie użytkowników. Nie jest to jednak tak łatwe, jak mogłoby się wydawać. Zainteresowanie zdobędą wyłącznie merytoryczne i intrygujące treści, a użytkownicy bombardowani coraz to nowymi informacjami uodparniają się na kolejne narzędzia i coraz rzadziej zaglądają do kolejnych artykułów, czy wpisów.

Podstawowe zalety Content Marketingu

  • Podstawową zaletą Content Marketingu jest fakt, że może on towarzyszyć użytkownikom na każdym etapie korzystania z naszej witryny. Bez względu na to, czy prowadzimy bloga, sklep internetowy, czy stronę firmową – na każdym etapie wybranego procesu użytkownicy mogą mieć do czynienia z treścią, co sprawia, że niejako sterujemy ich decyzjami.

  • Ponadto Content Marketing może łączyć się również z pozycjonowaniem. W tym przypadku niezwykle ważna jest publikacja artykułów sponsorowanych dodatkowo wyposażonych w link do naszej witryny. Dzięki temu nie tylko stajemy się ekspertami w wybranej dziedzinie, ale również otrzymujemy link prowadzący do prowadzonej przez nas strony internetowej, dzięki czemu jej pozycja w wynikach wyszukiwania rośnie.

  • Ostatnią zaletą CM jest fakt, że pozwala on prowadzić swoisty dialog z odbiorcami naszych treści. Publikując regularnie artykuły, czy wpisy w Social Mediach budujemy relację z odbiorcami, która może przełożyć się na osiągane zyski.

Zainteresowany?
Nie czekaj i załóż swoje konto

Załóż konto
Linki z artykułów - pressContent

Content Marketing – artykuł sponsorowany

Publikacja artykułów sponsorowanych to jedna z podstawowych technik Content Marketingu. Polega ona na tworzeniu artykułów na wybrany temat i publikacji ich na portalach niosących za sobą pewną wartość. Ponadto w artykule tego typu bardzo często znajduje się również link do wybranej podstrony naszego serwisu, dzięki czemu część ruchu generowanego przez portal źródłowy kierowane jest do naszej strony.

Planując publikację artykułu, warto mieć na uwadze fakt, że każdy etap tego stosunkowo krótkiego procesu jest niezwykle istotny. Warto skupić się zarówno na tworzeniu samego tekstu, jak i doborze miejsca publikacji, ponieważ to, jaki i gdzie opublikujemy artykuł, będzie miało wpływ na późniejsze efekty. Krótko mówiąc, jeżeli stworzymy mało interesujący tekst lub źle wybierzemy witrynę publikacji, nie osiągniemy pożądanych efektów w postaci zwiększenia ruchu.

Media społecznościowe w
Content Marketingu

Kolejnym, istotnym narzędziem wykorzystywanym w CM, są media społecznościowe.

Jak się okazuje, to dziś podstawowa metoda komunikacji pomiędzy użytkownikami Internetu, dlatego zdecydowanie warto wykorzystać ten fakt w naszych codziennych działaniach marketingowych. Absolutną podstawą jest posiadanie własnej strony w serwisach takich, jak Facebook, Twitter, czy Instagram. Pozwalają one bowiem na regularną publikację treści i komunikację z użytkownikami, a nawet dotarcie do nowych odbiorców.

Warto jednak pamiętać, aby komunikacja w mediach była częścią większej strategii, gdyż nieprzemyślana publikacja wpisów bądź zdjęć nie przyniesie oczekiwanych korzyści. A zatem, budując strategię marketingową, nie zapomnij o mediach społecznościowych, ponieważ mogą one przynieść wymierne korzyści w postaci dodatkowego ruchu użytkowników.

Linki z artykułów - pressContent

Content Marketing – strategia działania

Odpowiednio zaplanowana i realizowana strategia CM przyczynia się do osiąganych zysków, dlatego nie można pozostawić jej założeń przypadkowi. Planując swoje działania marketingowe w sieci, pamiętaj o potrzebach swoich użytkowników, a także narzędziach, jakie najczęściej wykorzystują. Wiele badań dowodzi, że zdecydowanie najpopularniejszym narzędziem są media społecznościowe, ale nie skupiaj się wyłącznie na nich, ponieważ nadal wielu użytkowników poszukuje informacji w wyszukiwarce Google.

Jeżeli nie masz doświadczenia lub pewności związanej z planowaniem działań marketingowych – pozostaw je specjalistom wybranej agencji content marketingowej. Osoby zajmujące się marketingiem na co dzień z łatwością przygotują dla Ciebie najlepszą, możliwą strategię i wprowadzą w życie jej założenia. Usługi tego typu bardzo często mają charakter kompleksowy, dlatego Ty jako klient nie będziesz musiał się niczym martwić.

Agencja Content Marketingowa

Wybór agencji content marketingowej jest podstawowym zadaniem wielu przedsiębiorców. Wybór ten bowiem rzutuje na późniejszą współpracę i osiągane w sieci efekty, dlatego jest niezwykle istotny. Analizując kolejne oferty firm, skup się zatem na doświadczeniu, jakim legitymuje się dana agencja. Jest ono bezpośrednim wyznacznikiem profesjonalizmu i podejścia do podejmowanych realizacji.

Artykuły sponsorowane jeden z najlepszych sposób na pozyskiwanie linków.

Ponadto warto szczegółowo sprawdzić portfolio danej firmy pod kątem realizacji projektów podobnych do naszego. Fakt obsługi podobnych firm do naszych pozwoli nabrać pewności, że wybrane przedsiębiorstwo poradzi sobie z typowymi problemami w naszej branży.

Ostatnim aspektem związanym z wyborem agencji marketingowej, jest cena. Przed podjęciem ostatecznej decyzji dokładnie przeanalizuj cennik wielu firm i wybierz tą, która identyfikuje się najlepszym stosunkiem jakości do ceny.

Content Marketing jest dziś podstawowym sposobem promowania firmy w sieci. Skupia w sobie wiele technik i rozwiązań, które po odpowiednim połączeniu w strategii przyniosą oczekiwane przez nas korzyści. Warto jednak pamiętać, aby działaniami marketingowymi zajmowały się wyłącznie doświadczone osoby, ponieważ nawet najmniejszy błąd może skutkować znacznie mniejszymi efektami.

Publikacja artykułów sponsorowanych

W obecnych czasach mamy do czynienia z coraz większym natłokiem treści reklamowych zarówno w sieci, jak i mediach tradycyjnych. W związku z tym odbiorcy znacząco uodpornili się na reklamę i przestają reagować na wysyłane komunikaty. Aby temu nawet częściowo zaradzić, powstał Content Marketing, czyli zespół technik marketingowych, których głównym zadaniem jest nieinwazyjne reklamowanie wybranego produktu lub usługi. W tym celu wykorzystuje się, między innymi, publikację artykułów sponsorowanych.

Czym jest artykuł sponsorowany?

Artykuł sponsorowany to rodzaj tekstu, którego zadaniem jest subtelne przekazanie informacji na temat produktu lub usługi i zachęcenie do skorzystania z oferty. Artykuł tego typu najczęściej publikowany jest w portalu, którego odbiorcy mogą być również zainteresowani naszą ofertą. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że tekst sponsorowany musi odpowiadać na nurtujące użytkowników pytanie i mieć atrakcyjną formę. Artykuł „o wszystkim i o niczym” zupełnie nie sprawdzi się.

W związku z tym w dalszej części tekstu omówimy wszystkie elementy artykułu sponsorowanego, aby opracowanie go było znacznie łatwiejsze.

Wstęp – magnes na użytkownika

Wstęp, czyli tak zwany lead bardzo często jest jedynym fragmentem tekstu widocznym przed ukazaniem całej treści. Dlatego też skupienie się nad jego przekazem jest niezwykle istotne, ponieważ od niego zależy to, ilu użytkowników otworzy i przeczyta nasz tekst. Jaki więc powinien być skuteczny lead?

Po pierwsze – krótki. Długi lead nie tylko nie zmieści się w wyznaczonym miejscu, ale również nie zachęci do dalszego czytania. Ponadto warto skupić się nad charakterem tekstu. Zdecydowanie najlepiej sprawdzają się treści intrygujące, lub dowcipne. Na koniec najtrudniejsze – w leadzie należy umiejętnie streścić cały artykuł. Zajawka musi informować, o czym jest tekst, ale nie może robić tego w stu procentach, dlatego umiejętne streszczenie jest niezwykle ważne.

Artykuł Sponsorowany

Jeżeli lead mamy już stworzony i wiemy, że użytkownik w ogóle będzie chciał przeczytać nasz artykuł – czas przejść do głównej treści. Wydawać by się mogło, że stworzenie tekstu w momencie, kiedy mamy temat i wstęp to nic prostszego. Możemy jednak nie miło się rozczarować, ponieważ na tym etapie porażkę zalicza wielu twórców.

Jak się okazuje, głównym powodem problemów, jest niska merytoryka zawarta w tekście. Znaczna liczba artykułów sponsorowanych nie przyciąga należytej uwagi, ponieważ nie ma w nich nic, co mogłoby zainteresować użytkowników. W związku z tym radzimy, aby przed przystąpieniem do pisania sprawdzić, jakie pytania związane z branżą najczęściej padają wśród użytkowników danego portalu. Dzięki temu możliwe będzie dostosowanie tematu i sprawienie, że wiele osób zainteresuje się naszym tekstem.

Ponadto istotne jest, aby artykuł tworzyć z pozycji zwykłego użytkownika, a nie eksperta w danej branży. W ten sposób tekst będzie znacznie bardziej wiarygodny i łatwiejszy w odbiorze.

Język w artykule sponsorowanym

Język to coś, co sprawia nam niemałe problemy podczas tworzenia każdego artykułu, nie tylko sponsorowanego. Bardzo często zastanawiamy się, czy użyć branżowego słownictwa, czy pozostać na znacznie łatwiejszych określeniach. Dodatkowo wiele osób nie wie, czy warto wykorzystać w tekście zagraniczne zwroty, które mogą wielu osobom naświetlić istotę problemu. No właśnie, wielu, ale czy wszystkim? W tej części naszego poradnika postaramy się rozwiać wszelkie wątpliwości językowe.

Na wstępie musimy zaznaczyć, że jeśli nie mamy pewności w kwestii charakteru odbiorców naszego tekstu – używajmy znacznie prostszego słownictwa. Nie ma nic gorszego, niż stosowanie trudnych, często niezrozumiałych słów w momencie, kiedy odbiorcą tekstu jest użytkownik dopiero poznający naszą branżę. Ta sama zależność dotyczy zwrotów zagranicznych, jeżeli nie wiesz, kto czyta Twój tekst – nie używaj ich.

Zupełnie inaczej sprawy się mają, kiedy wiemy, że odbiorcą naszego tekstu będzie osoba, która bardzo dobrze zna naszą branżę. Wtedy stosowanie zaawansowanego słownictwa jest bardzo na miejscu i znacznie zwiększa naszą wiarygodność.

Ponadto musimy zaznaczyć, że nie na miejscu są wszelkiego typu błędy, stosowanie stwierdzeń negatywnych, czy potocznych. Mogą one bowiem znacznie osłabić nasz autorytet, a nawet zniechęcić użytkowników do dalszego czytania. Pamiętaj również, że autokorekta w edytorze tekstu nie uwidacznia wszystkich błędów, dlatego bardzo dobrą praktyką jest sprawdzenie tekstu przez osoby trzecie.

Forma tekstu

O formie krótko – im bardziej zróżnicowana, tym lepiej. Zdecydowanie na miejscu jest stosowanie wszelkiego typu list wypunktowanych, dodawanie grafik, wykresów, animacji, czy dzielenie tekstu na wygodne w czytaniu akapity. Warto jednak pamiętać, aby wszelkie elementy graficzne w pełni odzwierciedlały tekst, którego dotyczą. Oznacza to nic innego, jak fakt, aby zdjęcia korespondowały z artykułem.

Dodatkowo cały artykuł powinien być stworzony w formie tzw. odwróconej piramidy, czyli najważniejsze aspekty omawiamy na początku i uzupełniamy je w dalszej części tekstu. W ten sposób już na wstępie przekazujemy istotne informacje, a w razie konieczności skrócenia tekstu po prostu usuwamy jeden akapit bez straty merytorycznej.

Sprawdzaj, sprawdzaj, sprawdzaj

Na koniec kolejna, istotna zasada – przed przesłaniem tekstu do publikacji, przeczytaj go kilka razy. Dzięki temu wychwycisz wiele, niepotrzebnych błędów. Warto również poprosić kolegę z biurka obok lub kogoś z rodziny o przeczytanie tekstu i wskazanie nieprawidłowości. Okazuje się bowiem, że wiele osób nie jest w stanie wychwycić wszystkich popełnionych przez siebie błędów, dlatego konieczne okaże się skorzystanie z pomocy osób trzecich.

Artykuły sponsorowane to obecnie najlepszy sposób reklamy w Internecie. Dzięki niemu stajemy się ekspertami w sieci i jednocześnie dostarczamy użytkownikom niezbędnej wiedzy. Z kolei oni w zamian interesują się naszymi produktami, a nawet dokonują zakupu produktów lub usług. Warto jednak znać wszystkie tajniki związane z tworzeniem artykułów, ponieważ źle napisany tekst nie przyniesie oczekiwanych efektów.

Artykuły sponsorowane cennik

Artykuł sponsorowany to nienachalna forma reklamy, dzięki której nie tylko promujemy nasze przedsiębiorstwo, ale również stajemy się ekspertami w branży. W obecnych czasach rozwiązanie tego typu okazuje się najlepsze, ponieważ reklama nie rzuca się w oczy wyczulonego użytkownika, co oznacza, że jest skuteczna. Zatem, czym są artykuły sponsorowane i jaka jest ich rola w marketingu internetowym?

Artykuły sponsorowane – czym są?

Artykuły sponsorowane to pozornie standardowy artykuł publikowany w Internecie. Dlaczego tylko pozornie? Ponieważ jego głównym zadaniem jest subtelne promowanie przedsiębiorstwa lub produktu. Jednocześnie treści tego typu dostarczają praktycznej wiedzy, dlatego są zdecydowanie częściej czytane przez użytkowników.

Warto w tym miejscu zaznaczyć, że publikacja artykułu sponsorowanego kosztuje. Wciąż należy mieć na uwadze fakt, że jest to płatna reklama, dlatego możliwość opublikowania tekstu niesie za sobą pewne koszty. Ponadto wyboru miejsca publikacji nie można pozostawić przypadkowi. Musi ono w pełni zgrywać się z przyjętą przez nas strategią, czy branżą, w której działamy na co dzień.

Rodzaje artykułów sponsorowanych

Artykuły sponsorowane możemy podzielić na:

artykuły przeglądowe – omawiające aktualną sytuację w firmie i jej pozycję na rynku,

artykuły faktograficzne – bezpośrednio dotyczące promowanej firmy, omawiające dowolne zagadnienie,

bylinery – napisane na dowolny temat związany z branżą, ale zawsze podpisane nazwiskiem prezesa.

wywiady – przeprowadzane z prezesem lub wybranym członkiem zarządu, ich celem jest budowanie prestiżu,

case study – akcentujące wybrane zjawisko lub wydarzenie,

Link sponsorowany

Omówiliśmy już formy artykułu sponsorowanego. Wiemy, że może zawierać odniesienie do reklamodawcy, omawiać wybrane zagadnienie, czy zawierać w sobie link do danej podstrony. Teraz przyszedł czas na omówienie funkcji, jakie powinien spełniać dobrze napisany artykuł sponsorowany.

Jak się okazuje, głównym zadaniem tekstu tego typu jest pozyskiwanie nowych klientów i generowanie ruchu na pozycjonowanej przez nas stronie internetowej. Ponadto sama treść ma za zadanie dostarczać informacji o firmie, a także odpowiadać na wszelkie pytania użytkowników. W związku z tym niezwykle ważne jest dostosowanie naszego tekstu do jego odbiorcy. Jeszcze przed przystąpieniem do pisania należy przeanalizować najczęściej powtarzające się pytania, czy preferencje grupy docelowej.

Dodatkowo ważne jest umieszczenie odnośnika do wybranej podstrony naszej witryny, czy dodanie logotypu wraz z danymi teleadresowymi firmy. Dzięki temu każdy użytkownik czytający artykuł w łatwy sposób odnajdzie naszą stronę internetową i skorzysta z usług lub dokona zakupu wybranego przez siebie produktu.

Artykuły sponsorowane bardzo dobrze sprawdzają się jako reklama w czasach, kiedy każdy użytkownik Internetu jest wyczulony na przekaz marketingowy i doskonale go rozpoznaje. Należy jednak pamiętać, aby tekst miał charakter publicystyczny, co nie tylko pozwoli przekazać informację o produkcie, ale także rozpocznie swego rodzaju dialog z potencjalnymi klientami.

Artykuły sponsorowane, a pozycjonowanie

Jak się okazuje, artykuł sponsorowany może nam pomóc również wypozycjonować stronę internetową. Dzieje się tak dlatego, że w każdym publikowanym tekście możemy zawrzeć jeden lub więcej odnośników do posiadanej przez nas strony. Dzięki temu powiększamy profil linków i czynnie wpływamy na ranking naszej witryny. Należy w tym miejscu zaznaczyć, że to, ile i jakie linki będziemy mogli umieścić w naszym tekście, definiują zasady określone przez właściciela wybranego portalu, dlatego warto się z nimi bardzo dokładnie zapoznać.

Ponadto artykuły sponsorowane generują ruch. Znaczna liczba użytkowników, którzy docierają do naszych treści i je czytają, następnie przechodzi na naszą stronę i wykazuje zainteresowanie ofertą. Co więcej, statystyki pokazują, że wielu z nich bardzo często zostaje stałymi klientami, dlatego zdecydowanie warto podjąć trud i zainwestować.

Czy każdy artykuł sponsorowany przyniesie korzyści?

Odpowiedź brzmi: nie. Artykuły sponsorowane, aby spełniał swoje funkcje, musi być bardzo dobrze napisany. Ważny jest nie tylko tytuł, ale również dalsza treść. Bardzo dobrą praktyką jest stworzenie artykułu tego typu na zasadzie odwróconej piramidy. W pierwszej części tekstu opisujemy najważniejsze aspekty danego zagadnienia i przeplatamy je wezwaniem do działania, aby następnie tylko je uzupełniać. W ten sposób każdy użytkownik zrozumie przekaz nawet w momencie, kiedy nie dotrze do końca.

Ponadto sukces artykułu definiuje miejsce publikacji. Weźmy przykład sklepu motoryzacyjnego. Prowadzimy tego typu sklep i chcemy go rozreklamować w sieci. Decydujemy się na artykuły sponsorowane. Gdzie opublikować tekst, aby przyniósł jak najwięcej korzyści: na portalu motoryzacyjnym, czy ślubnym? Wydawać by się mogło, że odpowiedź jest jasna, ale nie dla wszystkich. Z wyborem miejsca publikacji mają problem w szczególności osoby początkujące, dlatego kampanię artykułów sponsorowanych polecamy pozostawić profesjonalistom.

Kampania artykułów sponsorowanych – samodzielnie, czy z agencją?

Wszystko zależy od naszego doświadczenia. Jeżeli mamy na koncie kampanie tego typu zakończone sukcesem – możemy zaryzykować i opracować kolejną. Z kolei, gdy nie mamy doświadczenia w marketingu, ale uważamy, że jedynym sposobem na reklamę naszej firmy w sieci jest Content Marketing – zdecydowanie lepiej jest podjąć współpracę z agencją. Daje nam to pewność, że projektem zajmą się specjaliści, którzy wybiorą i dostosują najlepsze, możliwe rozwiązania.

Artykuł sponsorowany to tekst łączący w sobie wiele zalet i funkcji. Podstawowe to fakt promowania firmy, czy pozycjonowania strony internetowej. Wiele osób jednak zapomina, że aby artykuł tego typu spełniał swoje zadanie, musi zostać opracowany w odpowiedni sposób. Dlatego też niezwykle istotne jest doświadczenie i odpowiednie podejście do pracy.