Takie usługi marketingu internetowego mają swoje zalety, do których można zaliczyć:
- często niższe koszty usługi,
- możliwość zerwania umowy w dowolnym momencie,
- mniejsze formalności,
- brak kar umownych.
Wiele firm chce sprawdzić, w jaki sposób pozycjonowanie będzie oddziaływać na pozycję strony. Wówczas wiązanie się długimi umowami może mijać się z celem. Gdy postawi się na konkretną firmę, której usługi przynoszą korzyści, wówczas można zawsze podpisać długoterminową umowę. Natomiast nie zawsze łatwo jest ocenić, czy wybrana agencja SEO będzie w stanie zapewnić wysokiej jakości usługi. Wówczas brak podpisania umowy, ale skorzystanie z dopasowanych do potrzeb usług, jest bezpieczniejszym rozwiązaniem. Gdy w ramach współpracy cokolwiek przebiega niewłaściwe, można zrezygnować z dalszego korzystania z oferty. Równocześnie pozycjonowanie bez umowy to również dużo mniejsze formalności. W ten sposób można skrócić czas, w którym podejmie się współpracę, a wybrana firma zacznie realizować działania związane stricte z pozycjonowaniem.
Kiedy lepszym rozwiązaniem będzie stała umowa?
Jeśli chce się korzystać z usług pozycjonowania strony internetowej w dłuższym okresie, wówczas warto postawić na stałe umowy. Bardzo często pozwala to korzystać z warunków cenowych, do których nie będzie można uzyskać dostępu przy ofertach bez umowy. Abonamenty to bardzo popularne rozwiązanie na rynku marketingu internetowego. Pozwalają one skorzystać z zestawu usług, które spełniają oczekiwania zamawiającego. Równocześnie często są dostępne na korzystniejszych warunkach. Obejmuje to między innymi możliwość skorzystania z czasowych promocji czy rabatów. W ten sposób pomimo korzystania z szerszego zakresu usług będzie można ograniczyć stałe koszty.
Należy brać pod uwagę, że pozycjonowanie bez umowy nie jest w stanie zapewnić:
- możliwości zaplanowania długoterminowej strategii,
- ścisłego kontrolowania efektów,
- stałych warunków zapisanych w paragrafach umowy.
Odpowiednio skonstruowana umowa będzie w stanie zapewnić konkretne zapisy, których musi przestrzegać agencja SEO.