Artykuły sponsorowane są w chwili obecnej najlepszym sposobem reklamy w sieci. Pozwalają na połączenie zaawansowanego linbuildingu z kształtowaniem opinii i pozycji naszej firmy w sieci. Warto jednak pamiętać, aby teksty publikowane były w dobrze wyselekcjonowanych miejscach, dzięki czemu przyniosą oczekiwane korzyści. Jakimi jeszcze cechami powinien wyróżniać się artykuł sponsorowany? Jak go dobrze napisać i gdzie opublikować? O tym przeczytasz w naszym tekście!

Artykuł sponsorowany – cechy charakterystyczne

Podstawową cechą artykułu sponsorowanego jest fakt, że dokładnie omawia wybrany produkt lub nawet całą firmę. Wydźwięk tekstu powinien być pozytywny, jednak nie można przesadzić. Niezbędne jest zachowanie umiaru, który wywoła w czytelniku wrażenie, że tekst został napisany przez klienta, a nie pracownika firmy.

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, niezbędne jest wybranie odpowiedniego miejsca publikacji. To kolejna cecha, która wyróżnia artykuły sponsorowane. Miejsce to powinno być bezpośrednio związane z naszą firmą lub branżą, aby tekst czytały wyłącznie osoby zainteresowane wybranym tematem. Bardzo dobrze w omawianej roli sprawdzają się portale branżowe, blogi tematyczne, czy witryny ekspertów w naszej branży. Nie zapomnij również sprawdzić, ilu odbiorców ma dana strona internetowa, aby nie okazało się, że opublikowany artykuł dotrze do bardzo małej grupy odbiorców.

Bardzo często artykuł sponsorowany zawiera również link do promowanej i często pozycjonowanej strony internetowej. Dzięki temu do naszej witryny kierowany jest dodatkowy ruch użytkowników, którzy są bezpośrednio zainteresowani omawianym tematem. Ponadto zamieszczając link do Twojej witryny możesz mieć pewność, że jej pozycja w wyszukiwarce wzrośnie.

Ostatnią, ale bardzo istotną cechą artykułu sponsorowanego, jest prostota przekazu. Tekst powinien być napisany językiem zrozumiałym nie tylko dla specjalistów w branży, ale również użytkowników niezwiązanych z wybraną dziedziną. Fakt ten sprawi, że tekst będzie miał znacznie więcej odbiorców, a nawet pozyska zupełnie nowych, co pozytywnie wpłynie na każdy aspekt funkcjonowania zarówno witryny, jak i firmy.

Budowa artykułu sponsorowanego

Podstawy mamy już omówione, dlatego teraz przejdźmy do szczegółów. Każdy artykuł sponsorowany powinien być stworzony zgodnie z następującymi zasadami:

  1. Krótki, ale merytoryczny wstęp wprowadzający w dane zagadnienie.

  2. Rozwinięcie tematu powinno być jak najdokładniejsze, zawierające subtelną reklamę produktu lub firmy.

  3. Treść musi być zrozumiała dla każdego, dlatego żargon branżowy powinien zostać ograniczony do minimum. Warto wykorzystywać jak najprostsze zwroty, jednak nie można traktować czytelnika niepoważne. Ponadto pamiętaj, aby nie spoufalać się z odbiorcą. Zachowaj pół formalny ton wypowiedzi.

  4. W zakończeniu podsumuj wszystkie omawiane wątki. Nie zapomnij również o wątku reklamowym. To idealne miejsce na zawarcie linku do pozycjonowanej strony, a także wezwania do działania (rejestracji, przeczytania innego tekstu, dokonania zakupu).

Pamiętaj jednak, że są to tylko zasady ogólne, dzięki którym tworzenie artykułów sponsorowanych powinno być zdecydowanie łatwiejsze.

Artykuły sponsorowane a pozycjonowanie

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, artykuły sponsorowane znacząco wpływają na pozycję wybranej strony w sieci. Poprzez publikację odpowiednio stworzonych tekstów możliwe jest znaczne podniesienie renomy strony w sieci. Jednak w tym przypadku wybranie miejsca publikacji jest jeszcze istotniejsze.

Konieczne jest zwrócenie uwagi nie tylko na renomę strony, czy liczbę odbiorców, ale również parametry SEO. Jeszcze przed publikacją sprawdź, jakie pozycje zajmuje wybrana witryna, jak prezentuje się profil linków przychodzących, a także – czy optymalizacja została wykonana poprawnie. Jeżeli choćby jeden z wymienionych elementów nie spełnia Twoich wymagań – porzuć wybraną stronę.

Zalety publikacji

Content Marketing jest dziedziną wymagającą zarówno pracy, jak i wiedzy, czy inwestycji. Dlatego też każdy, kto decyduje się na rozpoczęcie działań, chce mieć pewność osiągnięcia zamierzonych zysków. O tym zapewnić może między innymi właśnie publikacja artykułów sponsorowanych. Jako jedna z niewielu technik charakteryzują się bardzo dobrą skutecznością. Badania branżowe pokazują, że znacznie więcej użytkowników interesuje się linkowaną stroną i ofertą firmy po przeczytaniu artykułu sponsorowanego, niż pojedynczego postu lub wątku na forum.

Ponadto publikacja artykułów sponsorowanych charakteryzuje się również dobrym stosunkiem jakości do ceny. Stworzenie i opublikowanie tekstu nie jest tak drogie, jak mogłoby się wydawać. Dodatkowo warto pamiętać o skuteczności, która wyróżnia tę technikę reklamy.

Komu zlecić kampanię? Agencja content marketing

Kampania artykułów sponsorowanych powinna zostać przeprowadzona przez osobę doświadczoną. Owe doświadczenie niezbędne jest zarówno podczas tworzenia tekstów, jak i wyborze miejsca publikacji artykułu. Zdecydowanie polecamy wybór agencji content marketingu, która na rynku funkcjonuje od kilku lat. Fakt ten sprawi, że podejmiesz współpracę z zespołem ludzi, którzy doskonale będą wiedzieć, jak wykonać swoje zadanie. Ponadto poniżej przedstawiamy kilka aspektów, na które dodatkowo warto zwrócić uwagę jeszcze przed podpisaniem umowy o współpracy.

Pierwszym z nich jest portfolio firmy. To podstawowe źródło informacji na temat zleceń podejmowanych przez dane przedsiębiorstwo, dlatego powinieneś dokładnie je przeanalizować. Sprawdź, z jakimi firmami współpracowała wybrana agencja, a także jaki był zakres prac przy danym projekcie. Ponadto nie wahaj się również skontaktować z wybranym kontrahentem i porozmawiać na temat poziomu obsługi. Dzięki temu pozyskasz cenne informacje, które pozwolą Ci określić, jak dana firma podchodzi do realizacji.

Wskazówek na temat tego, czy warto podjąć współpracę z daną firmą dostarczyć może również cennik. Porównaj go z cennikiem innej agencji i wyciągnij wnioski, jak kształtuje się stosunek oferowanej jakości do ceny. Ponadto z cennika dowiesz się również, czy usługa, którą jesteś zainteresowany, znajduje się w ofercie.

Ostatnim aspektem, na jaki zwrócimy uwagę, jest strona. Sprawdź, czy została wykonana profesjonalnie i jakie pozycje zajmuje w wyszukiwarce na wybrane słowa kluczowe. Jeżeli witryna agencji znajduje się daleko w wyszukiwarce, lub została wykonana w sposób mało profesjonalny, jest przestarzała – poważnie zastanów się, czy warto podejmować taką współpracę.

Kampania artykułów sponsorowanych to dobre rozwiązanie dla firm, które chcą nie tylko zadbać o renomę firmy w sieci, ale również wzmocnić profil linków swojej strony internetowej. Dzięki publikacji odnośnika w zaufanych miejscach pozycja naszej witryny rośnie, a napływ nowych użytkowników jest dodatkowym atutem.